برخورد هوشمندانه و قدرتمندانه ملت با تحریم ها
نوشته شده توسط : zwembril

از جمله چیزهائي كه همت مضاعف را در زمینه اقتصادي نشان می دهد،مواجهه هوشمندانه و مقتدرانه با تحریم هائي است كه غرب به سردمداري آمریكا و متاسفانه پیروي كوركورانه‌ بعضي از دولت هاي اروپائي از آمریكا علیه ایران اعمال كرد.

از اول سال 89 اینها به خیال خودشان حركت تحریم ایران را تشدید كرده‌اند. خودشان در محاسباتشان - كه خبرهایش به ما می رسید - صحبت می كردند، می گفتند كه این تحریم ها پنج شش ماهه جمهوري اسلامي و ملت ایران را به زانو درمي‌آورد، تصورشان این بود.

آنها به فكر بودند كه به وسیله‌ تحریم ها كار را آنچنان بر ملت ایران دشوار كنند و دایره را آنچنان بر ملت ایران تنگ كنند كه ملت ایران به نظام خودشان، به جمهوري اسلامي معترض شوند، هدفشان این بود.

یك برخورد هوشمندانه و قدرتمندانه‌اي با این تحریم ها انجام گرفت و تیغ دشمن كند شد. دشمن نتوانست با این تحریم ها به هدف هاي خود دست پیدا كند.

خوشبختانه با تلاش زیاد، با كار متراكم شبانه‌روزي، مسوولان در بخش هاي مختلف توانستند از این عقبه عبور كنند. امروز خود غربي‌ها اعتراف می كنند، می گویند تحریم ایران دیگر فایده‌اي ندارد. گفتند بنزین را تحریم می كنیم. یكي از مشكلات كار ما در طول زمان همین بوده است، ما كشور تولیدكننده‌ نفت، مبالغ زیادي فرآورده‌ نفت را كه بنزین است، از خارج وارد می كردیم.

اینها گفتند این نقطه ضعف جمهوري اسلامي است، نمی گذاریم بنزین وارد شود. مسوولین كشور ما، قبل از آنكه آنها دست به كار شوند، مشغول تهیه مقدمات شدند. كار به جایي رسید كه در تولید بنزین، كشور عزیز ما خودكفا شد؛ این به بركت تحریم آنها بود.

* از بیانات رهبر انقلاب در حرم مطهر رضوی (اول فروردین 1390)

فراهنگ**1003**





:: برچسب‌ها: برلین , جشنواره ,
:: بازدید از این مطلب : 325
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : یک شنبه 28 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: